پروژه بازسازی ساختمان مسکونی تهرانپارس – اسفند ۹۶

پروژه : بازسازی کلی یک واحد آپارتمان مسکونی واقع در محله تهرانپارس

متراژ : ۱۱۰ مترمربع

شرح پروژه :

ساختمان از نظر مهندسی و ساخت دارای نواقصی محرز بود :

 

 

۱- به علت نقص در ایزولاسیون حمام موجب خرابی رنگ قسمتی از دیوارهای سالن پذیرایی و اتاق خواب گردیده بود .

 

 

 

 

 

 

۲- هواکش سرویس فاقد لوله کشی و تهویه مناسب بود. همین مسئله باعث تشدید خرابی رنگ دیوارها به علت جذب رطوبت موجود در حمام گردیده بود .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۳- علیرغم قرارگیری آپارتمان در کنار خیابان اصلی تهرانپارس، پنجره ها فاقد عایق بندی صوتی مناسب بودند. به همین علت نه تنها آپارتمان از گرمایش و سرمایش مطلوبی برخوردار نبود (به علت عدم درزگیری پنجره ها) سر و صدای تمام وقت خیابان اصلی موجب آزردگی خاطر ساکنین شده بود . 

 

 


 

 

 

۴- به علت نقشه نامتقارن آپارتمان، آشپزخانه که یکی از پرکاربردترین فضاهای خانه محسوب می گردد از نقشه مناسبی برخوردار نبوده و اغلب فضای کابینت ها غیرقابل دسترس بودند.

 

 

 

 

 

 

 

با ورود تیم مهندسی گروه ساختمانی نوین سازان و موارد مطرح شده از طرف کارفرما ، عملیات اجرایی طی مراحل زیر صورت پذیرفت :

مرحله اول : برداشت نقشه وضعیت موجود

اولین قدم جهت بازسازی و نوسازی هر بنایی، برداشت وضعیت فعلی ساختمان است . مهندسین گروه ساختمانی نوین سازان در زمان کوتاهی نقشه دقیق بنای موجود را برداشت تا در موارد لزوم به راحتی از آن بهره مند گردند . توسط همین نقشه ، کابینت آشپزخانه ، پنجره ها ، سقف کاذب و . . . طراحی و مواد و مصالح موردنیاز جهت انجام کلیه امور بازسازی (از قبیل کاشی و سرامیک سرویس ها، رنگ مورد نیاز نقاشی دیوارها و . . . ) متره و برآورد می گردد . بلافاصله پس از برداشت نقشه بنای موجود ، طراحی اولیه کابینت ها و ساخت درب و پنجره های دوجداره آغاز می گردد تا در حین اجرای سایر عملیات بازسازی ، طراحی و ساخت کابینت ، پنجره و . . . صورت پذیرد .

 

 

 

 

 

 

 

مرحله دوم : رفع نقص ایزولاسیون حمام

در مراحل آغازین هر پروژه ای در صورت نیاز، تخریب صورت می گیرد . در این پروژه به علت محرز بودن نقص در ایزولاسیون حمام ، سرامیک کف حمام تخریب و کف و دیواره تا ارتفاع ۷۰ سانتیمتر مجددا ایزولاسیون (دولایه اندود قیر و گونی) اجرا گردید .

 

 

 

 

 

مرحله سوم : کاشیکاری سرویس ها

پس از اطمینان کامل از رفع نقص ایزولاسیون حمام و رفع نم و رطوبت دیوارها ، کاشی و سرامیک کف و دیواره سرویس ها بوسیله سرامیک مرغوب و با استفاده از ملات چسبی نوسازی گردیدند.

 

 

 

 

 

مرحله چهارم : سقف کاذب

همزمان با نوسازی سرویس های بهداشتی ، سقف کاذب سالن پذیرایی و آشپزخانه جهت باکس نورمخفی با استفاده از مصالح کناف ایران اجرا گردید .

مرحله پنجم : نورپردازی

پس از اجرای باکس نورمخفی ، عملیات بازسازی تاسیسات برقی آغاز گردید . در این مرحله ، محل موردنیاز لامپ های نور مخفی مشخص و زیرساخت های موردنیاز آن توسط تکنسین های برقی اجرا گردید .

 

 

 

 

 

 

مرحله ششم : نصب پنجره های دوجداره UPVC

ساخت پنجره ها که در روز اول پس از برداشت نقشه اولیه آغاز گردیده بود ، اینک به پایان رسیده و آماده نصب در محل می باشد . پروفیل استفاده شده در ساخت پنجره ها یکی از مرغوب ترین پروفیل های موجود در بازار ایران است (پروفیل های یو پی وی سی ویستابست) . در این مرحله از بازسازی ساختمان ، پنجره های قدیمی بدون تخریب از محل برداشت و پنجره های جدید نصب گردیدند . با نصب پنجره های دوجداره ، مقدار قابل توجهی از ورود صدای آزاردهنده بیرون از خانه به داخل کاهش یافت .

        

    

مرحله هفتم : نقاشی

پس از اجرای پنجره ها نوبت به نقاشی خانه می رسد . در این مرحله ابتدا باکس های نورمخفی به وسیله بتونه مخصوص کناف اندود ، سپس به وسیله رنگ روغنی نقاشی می گردد .

مرحله هشتم : اجرای لمینیت کف

پس از اتمام نقاشی ساختمان و رفع معایبی که در اثر رطوبت حمام بر روی دیوارها خودنمایی می کرد ، خانه جلوه ای دوچندان به خود گرفت ؛ به طوری که کارفرما بر سر ذوق آمده و درخواست بازسازی کف کل خانه را دارد . مهندسین گروه ساختمانی نوین سازان با تجربه ای که دارند ، پیشنهاد اجرای لمینیت جهت بازسازی کف را می دهند که مورد استقبال کارفرما قرار می گیرد .

ظرف مدت تنها یک روز تمام سطح کف خانه به وسیله یکی از مرغوب ترین لمینیت های موجود در بازار بازسازی گردید .

 

 

مرحله نهم : نصب کابینت آشپزخانه

طراحی اولیه کابینت آشپزخانه از روز اول توسط مهندسین گروه ساختمانی نوین سازان آغاز گردید . در این میان چند طرح پیشنهادی به کارفرما ارائه گردید ، که یکی طرح ها با ایجاد تغییرات جزئی از سوی کارفرما مورد تایید و عملیات ساخت آن همزمان با اجرای سایر عملیات بازسازی ساختمان آغاز گردید .

پس از اتمام سایر عملیات بازسازی ساختمان ، کابینت به محل منتقل و طی یک روز به صورت کامل نصب گردید . همزمان با نصب کابینت ، هود ، سینک و اجاق گاز نصب و سنگ بین کابینت نیز اجرا گردید.

شرح عملیات بازسازی این واحد مسکونی نمونه ی کوچکی از مراحل بازسازی است که توسط مهندسین گروه ساختمانی نوین سازان صورت می گیرد .

به لطف یگانه مهندس هستی ، این پروژه نیز با حداکثر میزان رضایتمندی کارفرمای محترم صورت پذیرفت . باشد که این خانه ی هرچند کوچک ، پلی باشد برای رسیدن به آرزوهای بزرگ این خانواده محترم .